به گزارش دپارتمان روابط عمومی و بین الملل هلدینگ یاقوت رویان، مدیرت عامل شرکت داروسازی سپیدطب از عقد قرارداد میان این شرکت و SRUSHTI PHARMACEUTICALS هند توسط دکتر سید حسین اعتمادی موسس مجموعه شرکتهای یاقوت رویان با هدف دستیابی به خودکفایی تولید دارو در کشور خبر داد.


در این قرارداد که با همت و تلاش مدیریت شرکت سرکار خانم دکتر رویا پورشقاقی و پس از ماه ها برنامه ریزی کارشناسی شده مدون و پیگیری های مستمر بین دو کشور صورت پذیرفت مقرر گردید نمایندگی انحصاری خاورمیانه در تولید پلت های تخصصی که نسل جدید از مواد اولیه داروسازی بشمار می آیند و انتقال تکنولوژی و دانش فنی موصوف به شرکت سپیدطب واگذار گردد.

دکتر پورشقاقی ضمن بیان این موضوع افزود :
اساس این قرارداد که با هدف آغاز تولید محصولات شرکت داروسازی سپید طب بسته شد، ضمن جلوگیری از خروج منابع ارزی کشور به دلیل تولید داخلی، زمینه ساز اشتغال زایی جدیدی در کشور خواهد بود که این امر مهم سبب تعالی بخش صنعت دارویی کشور نیز خواهد شد.

ایشان در خصوص این قرارداد ابراز امیدواری کردند که در آینده ای نزدیک با تحقق انتقال تکنولوژی ساخت انواع پلت  در داخل کشور، ما شاهد عرضه مواد اولیه دارویی به شکل پلت با کیفیت بالایی خواهیم بود، به گفته وی شرکت داروسازی سپید طب با توجه به راه اندازی قریب الوقوع کارخانه در دست ساخت خود، انتقال این تکنولوژی را با هدف عرضه شکل جدیدی از مواد اولیه صنعت دارویی در بازارهای داخلی و همچنین در راستای رشد و توسعه صادرات به سایرکشورها را در صدر برنامه های خود قرار داده است.
وی در ادامه سخنان خویش عنوان کرد انتقال تکنولوژی فوق یکی از راهکارهای اساسی جهت تولید و توسعه پایدار است و در این مشارکت که در جهت تولید در داخل کشور است راه گشای دستاوردهای دارویی،گیاهی و مکمل های غذایی با رویکرد رقابت پذیری بین المللی است که مدیران این حوزه در کشور باید به آن بپردازند.

 

دکتر پورشقاقی در پایان با اشاره به نقش کلیدی انتقال این تکنولوژی به کشور تاکید کردند: لازمه  ورود ایران به بازارهای جهانی، همکاری  و اشتراک مساعی با سایر کمپانی های مطرح دارو سازی دنیا می باشد  و مسلما جاری شدن تفکرهای متفاوت و تجارب مختلف زمینه ساز بروز بسیاری از استعدادهای بالقوه دو شرکت می باشد که باید به آن توجه داشت.

امضاء قرارداد فوق بین موسس محترم هلدینگ یاقوت رویان آقای دکتر سید حسین اعتمادی و آقای جاتیش شلس ) (Jatish shelth مدیر عامل شرکت هندی طرف قرارداد، فتح بابی برای موفقیتهای آتی و مستمر گروه شرکتهای وابسته هلدینگ یاقوت رویان باشد.