به گزارش دپارتمان فناوری و ارتباطات هلدینگ بین المللی یاقوت رویان، دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران از تاریخ 7 لغایت 10 مهرماه سالجاری برگزار گردید. این جشنواره و نمایشگاه که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید مشتمل بر 14 محور بنیادین در این حوزه و  ۴ کارگاه آموزشی بود.
این در حالیست که طیف اصلی مخاطبین این جشنواره، عام مردم و بطور خاص شرکت ها، موسسه های دولتی و خصوصی دانش بنیان، پژوهشگران، صاحبان صنایع، کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه بودند. در این جشنواره همچنین پزشکان، تولیدکنندگان فرآورده های گیاهی و دارویی، مخترعان و فناوران مرتبط با این حوزه، دانشجویان و متخصصان فعال و پیشرو، حضور به هم رساندند.


   در این نمایشگاه که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور، دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین مهندس محمود حجتی وزیر محترم کشاورزی برگزار شد یکی از محورهای اصلی، معرفی فرآورده های گیاهی و مکمل غذایی بود که در همین راستا از 5 محصول جدید شرکت داروسازی سپید طب رونمایی گردید.


داروسازی سپید طب که یکی از فعالان دانش محور داروسازی کشور می باشد ضمن معرفی محصولات جدید خود در این نمایشگاه، با حضور خود در این جشنواره علاوه بر ترویج و فرهنگ سازی مصرف صحیح مکمل های گیاهی، فرصت را مغتنم شمرده و از طریق تبادل افکار،  گفتگو و رایزنی با تولیدکنندگان و کارآفرینان مشابه در این حوزه، توافق هایی را برای همکاری در جهت گسترش این صنعت حاصل نمود.


شایان ذکر است شرکت داروسازی سپید طب در این جشنواره به عنوان یکی از شرکتهای برگزیده دانش بنیان در حوزه دارویی انتخاب گردید که یکی از مهمترین عوامل تحقق این رویداد، داشتن مرکز تحقیقات و توسعه این مجموعه بود که با در نظر گرفتن تقاضای بازار و مخاطبین خود در کشور، توانست گام مهمی در تولید محصولات جدید و ارتقای محصولات قبلی خود بردارد. دکتر سید حسین اعتمادی موسس هلدینگ بین المللی یاقوت رویان، فرآیند تجاری سازی سریع، داشتن منابع انسانی خلاق و نوآور و همچنین همگامی با آخرین تکنولوژی های روزآمد دنیا را از دیگر عوامل موفقیت داروسازی سپید طب دانست.