يک متخصص پوست و مو با بيان اين که پائيز فصل مناسبي براي پوست نيست، گفت: تغييرات ناگهاني دما، ورزش باد و خشکي هوا باعث مي‌شوند که پوست آب خود را که ضامن نرمي و خاصيت ارتجاعي آن است، از دست بدهد.
دکتر سپيده پيام گفت: در اين فصل از سال، پوست بيش از هر زمان ديگري به عناصر اصلي و مغذي از قبيل ويتامين A و E و اسيدهاي چرب نياز پيدا مي‌کند. ويتامين A در مواد مغذي مانند هويج و زردآلو و جگر گوساله موجود است.
وي در خصوص اينکه چگونه از پوست خود در اين فصل محافظت به عمل آوريم، توصيه کرد: در سطح پوست يک لايه هيدروليپديک وجود دارد که در حفظ و مراقبت از پوست نقش موثري ايفا مي‌کند به ويژه زماني که شرايط جوي پائيز به پوست آسيب مي‌رساند، لازم است که در مراقبت از آن کوشاتر باشيم.
وي افزود: در زمان شست و شوي پوست بايد دقت داشته باشيم که از محصولات پاک کننده قوي و آب آهک دار دوري کنيم و در حين تميز کردن پوست بايد با ملايمت و به وسيله يک محصول پاک کننده با pH خنثي باشد تا تعادل آسيب پذير و حساس لايه هيدروليپديک را بر هم نزند و موقع خشک کردن پوست حوله نرمي را انتخاب کنيم و آن را روي پوست صورت يا بدنتان با خشونت نکشيد بلکه به صورت ضربه‌اي آرام پوست را خشک کنيم.