خستگی یک از فرایند های بسیار پیچیده  است که موقعیت شغلی ، خانوادگی و اجتماعی ما را در معرض خطر قرار می دهد. بی شک همه ما از افراد پر انرژی و سرحال خوشمان می آید و موقعیت شغلی و اجتماعی بهتری را برای آنها متصوریم.
برخی از ما به واسطه شرایط خود نیاز داریم تا انرژی بیش از حد و تمرکزی مضاعف داشته باشیم. ورزشکاران، دانشجویان، افراد شاغل در محیطهای استرس زا بیش از سایرین در معرض خستگی و تحلیل انرژی و قوای جسمی قرار دارند و به تبع ممکن است انرژی لازم برای انجام کارهایمان را نداشته و دچار احساس خستگی شده حتی اعتماد به نفسمان را ازدست بدهیم اما  مشکل از کجاست و چطور می توانیم با انرژی باشیم یا برای رفع خستگی چگونه به خودمان کمک کنیم؟
ورزش و تغذیه مناسب در کنترل استرس و مدیریت خستگی سودمند هستند. دریافت منابع غذایی غنی از ویتامین B  به تامین انرژی مورد نیاز بدنمان کمک می کند همچنین منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدانها همچون ویتامین E وC  برای دفع مواد سمی تولید شده در زمان استرس مفید هستند. داشتن خواب راحت نیز از دیگر عواملی است که به بدن ما برای مواجهه با استرس و رفع خستگی کمک می کند. در کنار این مواد مغذی برای مدیریت بحران خستگی، ما به ترکیباتی نیاز داریم که بلافاصله  اثر نموده  و ما را برای تداوم فعالیت مدنظرمان احیا نمایند.
یکی از ترکیبات گیاهی مرسوم در این مورد ، جین سینگ می باشد این گیاه با بیشنه چند هزار ساله به عنوان ماده نیروزا و تعدیل کننده در رفع خستگی و برگرداندن توان از دست رفته مفید شناخته شده است. در واقع این ترکیب به بدن برای ایجاد تعادل در شرایط استرس زا و غیر متعارف کمک می رساند، همچنین با مهار کانالهای کلسیمی، درد ناشی از فعالیت بدنی شدید را کاهش می دهد.  افزون بر این موارد با تقویت سیستم ایمنی بدن ما را برای مبارزه با عوامل بیماری زا و اثرات منفی استرس آماده و محیا می کند. جین سینگ توان ذهنی و سرعت عمل را بالا برده و کیفیت کار ما را ارتقا می بخشد در مطالعات انجام شده اثر مطلوب این عصاره روی شاخصه های مختلف کیفیت زندگی از جمله خاصیت ضد پیری آن و بهبود توان تفکر انتزاعی مشخص شده است .ماده موثره تلخیص شده از این گیاه را جین سنوزاید نام نهاده اند و تاکنون بیش از 40 نوع از این ترکیب از ریشه جین سینگ جداسازی شده است.   
ال کارنیتین از دیگر ترکیبات موثر در کاهش خستگی ذهنی و جسمی   و بهبود عملکرد شناختی مغز می باشد. این ترکیب  با تسهیل استفاده از اسید های چرب  و جلوگیری از تجمع ترکیبات خستگی زا در عضلات مانع خستگی عضلانی می شود و به جوانان در مدیریت  شرایط استرس زا کمک شایانی می نماید.
ورزشکاران بدون هیچ گونه نگرانی از مسئله دوپینگ و عوارض جانبی می توانند از این ترکیبات برای ارتقا قوای جسمانی  ، آمادگی روحی برای شرایط استرس زا مسابقه کمک گیرند. در واقع عصاره گیاه جین سینگ  و ال کارنیتین مورد تایید جوامع ورزشی می باشند همچنین به افرادی که مشاغل حساس  دارند و نیازمند تمرکز ذهنی بیشتری هستند و تحلیل انرژی برای آنها آزاردهنده است  توصیه می شود با مصرف این ترکیبات طبیعی بتوانند نیروی از دست رفته خود را بازیافته و  با تمرکز بیشتر بدون خستگی از کارکردن و مطالعه لذت ببرند.