آیا شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل به مصرف مکمل های طبیعی دارید؟
آیا شما از رژیم گیاه خواری پیروی می کنید و نسبت به دریافت مواد مغذی مورد نیازتان تردید دارید؟
شاید هم احساس خستگی بر شما چیره شده ؟
 یا اینکه بی اشتهایی و وزن پایین شما برای همگان سوال برانگیزشده است؟
کافیست که از طبیعت برای پاسخ  به خواسته هایتان کمک بخواهید
مخمر خوراکی Brewer’s yeast از دسته Saccharomyces cervisiae قرنهاست که برای بشر شناخته شده اما به درستی حق این آشنایی به جا آورده نشده و خواص فراوان آن دستخوش فراموشی شده است.
در واقع این مکمل خوراکی مولتی ویتامین مینرال طبیعی محسوب می شود که می تواند برای گیاه خوران و افراد مایل به مصرف محصولات ارگانیک توصیه شود این عصاره حاوی انواع ویتامینهای گروه B، اسید فولیک، کروم، روی و سلنیوم است و طعم آن تقریباً تلخ بوده و نباید با مخمر نانوایی اشتباه گرفته شود مصرف آن به افراد با طیف گسترده ای از مشکلات توصیه شده است از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد
الف- بیماران دیابتی به واسطه دارا بودن کروم برای کاهش مقاومت انسولین  بهبود کنترل قند خون میتواند مفید باشد. در واقع کروم باعث افزایش تحمل قند و کاهش میزان انسولین مورد نیاز می شود.
ب- گیاه خوران و افرادی که به دنبال مواد ارگانیک برای تغذیه سالم هستند بدون هی نگرانی میتوانند از این ترکیب کاملا طبیعی بهره مند شوند و دریافت ناکافی املاح همچون سلنیوم  را با دریات مخمر خوراکی جبران کنند.
ج- افراد با خستگی مفرط از مزایای مخمرهای خوراکی با توجه به دارا بودن املاح و ویتامینهای لازم برای خونسازی نباید بی نصیب بمانند. از سوی دیر مخمر ها به واسطه اینکه سرشار از ویتامینهای گروه B می باشند در حفظ سوخت و ساز بدن در سطوح مناسب و رفع خستگی کارایی چشمگیری دارند.
د- اگر جوش صورت و بدن برای شما ناراحتی ایجاد کرده است حتما مخمرهای خوراکی را برای درمان آن بکار بگیرید در مطالعه ای روی تاثیر مخمر های خوراکی بر آکنه ،  80 % از افراد بهبودی قابل ملاحظه در جوشها را اعلام کردند .
ه- پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش کلسترول بد خون از دیگر فواید نسبت داده شده به مخمرهای خوراکی است که همچنان در حال بررسی و تحقیق است.
شما می توانید با مصرف مداوم مخمرهای خوراکی از خواص بی پایان این ترکیبات بهر ه مند شوید اما چه افرادی از مخمرها نباید استفاده کنند؟
بیماران مبتلا به نقرس، اسید اوریک بالا و افراد با آلرژی به پنی سیلین و تحت درمان با داروهای ضد قارچ در طول دوره درمان ، نباید از مخمر های خوراکی استفاده کنند این ترکیبات غنی از پورین بوده و اسید اوریک را بالا می برد. مبتلایان به سردرد های میگرنی نیز ممکن است به مخمر حساس باشند و مصرف مخمر باعث تشدید سردرد در آنها شود. برای مخمر عوارض جانبی گزارش نشده ولی مصرف مخمر در برخی افراد ممکن است نفخ ایجاد کند.