داشتن پوست شاداب و سالم از نظر زیبایی حائزاهمیت است افزون بر این، پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن ما شناخته می شود و پوست سالم ،  ما را در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.. یکی از بیماریهای نسبتاٌ شایع پوستی  در جوانان (20تا 40 ساله) پسوریازیس است که با ضایعات قرمز رنگ و خارش پوست همراه است و اغلب پوست سر، آرنج‏ها وناحیه کمررا گرفتار می کند و در نواحی پوستی درگیر، پوسته های نقره ای رنگ مشاهده می شود این ضایعات معمولا در دو طرف بدن به صورت قرینه دیده می شوند که در نتیجه تکثیر بیش از حد سلولهای پوستی بروز می نماید به طوریکه کراتینه شدن سلولهای پوستی در این بیماری تشدید می شود.
با وجود اینکه علت بروز این بیماری هنوز کاملا شناخته نشده است ولی عامل ژنتیک و استرس را در بروز پسوریازیس  حائز اهمیت دانسته اند همچنین در برخی مطالعات بین مصرف دخانیات، الکل و ابتلا به عفونتها و پسوریازیس ارتباط دیده شده است. به سبب ناشناخته بودن عوامل ایجاد کننده بیماری، درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد ولی با مصرف برخی داروها ومکمل ها میتوان این مشکل را به خوبی کنترل کرد. با توجه با اینکه بیماری پسوریازیس به عنوان یک بیماری التهابی شناخته می شود رعایت رژیم ضد التهابی و شناسایی اقلام خوراکی حساسیت زا و پرهیز از آنها می تواند در کنترل بیماری مفید باشد. توصیه حذف اقلام آلرژی زا در تمام مطالعات تایید نشده اما برخی محققین نشان داده اند که حذف گلوتن از شدت علایم پسوریازیس می کاهد.
برخی ادویه ها و عصاره های گیاهی همچون زنجبیل، فلفل قرمز، شنبلیله و رزماری می توانند مانع تولید واسطه های التهابی شده و در نتیجه از شدت درد و سوزش و دیگر علایم التهاب بکاهند. از دیگر عصاره های گیاهی موثر در کاهش التهاب  Boswellia serataو Uncaria tomentosa می باشند خواص ضد التهابی و آنتی میکروبی از جمله فواید  Boswellia serataاست و اثر مطلوب این گیاه در درمان علایم پسوریازیس در مطالععات متعددی گزارش شده است.
از جمله مکملهای خوراکی مورد بررسی در زمینه التهاب و بیماری پوستی پسوریازیس اسیدهای چرب ضرروری قابل اشاره است . این ترکیبات از 3 طریق در بهبود پسوریازیس و التیام زخمهای ناشی از آن موثرند. در واقع کمک به حفظ ساختار غشا سلول ، افزایش گردش خون در پوست و اپی درم  و تعدیل پاشخهای ایمنی از نقشهای ویژه این ترکیبات می باشد. روغن گل مغربی یا همان Evening primrose oil  به همراه Ribes Nigrum oil به سرکوب واکنشهای التهابی کمک می کنند روغن ماهی نیز در کاهش التهاب می تواند مفید باشد از سوی دیگر مواد مغذی همچون روی و ویتامین C  برای التیام زخم مفید هستند و اثر روی در بهبود علایم  مشابه آرتروز از قبیل  درد و ورم در پسوریازیس متاثر کننده مفاصل مشاهده شده است.
درمانهای دارویی به صورت موضعی و خوراکی در بهبود علایم پسوریازیس بکار گرفته می شوند و بسته به شدت علایم بیماری نوع درمان انتخابی متفاوت است و معمولا به خوبی علایم برطرف می شوند. بیمار مبتلا به پسوریازیس بایستی از حوصله و دقت کافی در درمان برخوردار باشد و عوامل تشدید کننده محیطی را شناسایی کرده از آنها پرهیز نماید.