پژوهشگران علوم پزشکی می گویند موفق به تولید دارویی جدید و معجزه‌گر برای درمان مبتلایان به سکته مغزی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  گروهی از پزشکان در کانادا و آمریکا می‌گویند با استفاده از یک داروی موثر می‌توان از بروز برخی از آسیب‌های بلندمدت و فلج‌ کننده ناشی از سکته مغزی، جلوگیری کرد.

در یک آزمایش بالینی برای بررسی میزان ایمنی و بی‌خطر بودن این دارو معلوم شد که مصرف ترکیب شیمیایی فوق موسوم به NA-6 برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از سکته مغزی بی‌خطر است.

در این آزمایش معلوم شد بیمارانی که از داروی مزبور استفاده کنند نواحی کمتری از بافت‌های مغزی‌شان پس از سکته آسیب می‌بیند.

این آزمایش کوچک تاکنون روی ۱۸۵ شرکت‌کننده در ۱۴ بیمارستان آمریکایی و کانادایی انجام گرفته، نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

پزشکان تاکید کردند این روش درمان ظاهراً امیدبخش است اما انجام آزمایشات بیشتر برای دستیابی به نتایج قابل اطمینان‌تر ضروری است.

 این پژوهشگران با امید به درمان صدها هزار بیماری که بر اثر سکته مغزی فلج و ناتوان می‌شوند، خاطرنشان کردند که این داروی جدید می‌تواند تا ۹۹ درصد ناتوانی‌های حرکتی در این بیماران را بهبود بخشیده و احیا کند.

سکته مغزی یکی از علتهای عمده ناتوانی طولانی مدت و شدید میباشد . افراد ۵۵ ساله و بزرگتر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی می باشند وبا افزایش سن میزان این خطر بیشتر می شود.

نتایج این تحقیق در مجله پزشکی لانست نورولوژی به چاپ رسیده است .