ویتامین آ
بــرای پیشـگیری از شب‌کوری، بالا بردن سطح ایمنی بدن، فعالیت بهتر گلبول‌های سفید خون، رشد منظم سلول‌ها و دیگر بخش‌های بدن مؤثر است.
مقادیر مورد نیاز : ۲۳۰۰ واحد در روز
اطلاعـات تکمیلی : ویتامین آ به دو صورت در دسترس است، یکی به صورت ویتامین‌های موجود در جگر سیاه، شیر و تمام مشتقات آن که استفاده بیش از۱۰ هزار واحد مسمومیت به دنبال دارد، و دومین شکل آن به صورت بتاکاروتن های موجود در میوه‌ها و سبزیجات که بدن آنها را به ویتامین آ تبدیل می‌کند و استفاده مقادیر بالاتر مانعی ندارد و مسمومیت ایجاد نمی‌کند. بنابراین بهتر است مکملی را انتخاب کنید که ویتامین آ را به صورت بتاکاروتن داشته باشد.

ویتامین ۶ B
این ویتامین ارتباط‌دهنده قوی سلول‌های عصبی و کاهش‌دهنده حملات قلبی است.
مقادیر مورد نیاز : سنین بین ۱۹ تا ۵۰ سال ۳/۱ میلی‌گرم و ۵۱ سال به بالا ۷/۱ میلی‌گرم در روز
اطلاعات تکمیلی: استفاده بیشتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در روز به سلول‌های عصبی آسیب می‌رساند.

ویتامین ۱۲ B
کمک به فعالیت سلول‌های عصبی بدن و گلبول‌های قرمز خون و یکی از مواد ضروری برای ساخت DNA در بدن
مقادیر مورد نیاز : ۴/۲ میکروگرم در روز
اطلاعات تکمیلی : اثرات منفی در اثر استفاده از مقادیر بالا مشاهده نشده است.

اسید فولیک
اسید فولیک یکی از انواع ویتامین ب است و به تولید و محافظت از سلول‌های جدید کمک می‌کند و از تغییرات DNA برای تبدیل به سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. بزرگسالان و کودکان برای جلوگیری از ابتلا به کم‌خونی به اسیدفولیک نیاز دارند.
مقادیر مورد نیاز: ۴۰۰ میکروگرم در روز
اطلاعات تکمیلی : اسید فولیک به اندازه کافی از طریق غذاهای روزانه جذب نمی‌شود. بنابراین استفاده از قرص‌های مکمل حاوی اسید فولیک ضروری است.

ویتامین ث
کمک به ساخت کلاژن‌ها و نسج بدن، مورد نیاز برای ساخت و نگهداری استخوان‌ها، لثه و دندان‌ها و همچنین کمک به روند حرکت خون در رگ‌ها.
مقادیر مورد نیاز: ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم در روز
اطلاعات تکمیلی : بیشتر مولتی ویتامین‌ها به اندازه کافی ویتامین ث ندارند، بنابراین استفاده جداگانه از قرص‌های مکمل حاوی ویتامین ث ضروری است. اگر معده به ویتامین ث حساسیت دارد، سعی کنید از قرصی استفاده کنید که اسید کمتری داشته باشد.

ویتامین دی
حفظ و نگهداری تراکم استخوان‌ها با جذب بیشتر کلسیم و فسفر در کنار ویتامین دی صورت می‌گیرد. این ویتامین کاهش‌دهنده ریسک فاکتورهای سرطان و کنترل‌کننده و کاهش‌دهنده عفونت‌های تنفسی به شمار می‌رود.
مقادیر مورد نیاز: حداقل ۱۰۰۰ واحد در روز
اطلاعات تکمیلی : تابیدن نور آفتاب به بدن برای ساخت ویتامین دی کمک می‌کند، اما افراد دارای پوست تیره، یا آنهایی که از ضدآفتاب استفاده می‌کنند و یا در مکان‌هایی زندگی می‌کنندکه ممکن است بهره کافی از نور خورشید نبرند، مخصوصاً در فصل زمستان، به قرص‌های حاوی ویتامین دی نیازمند هستند.

ویتامین ای
یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به عنوان محافظ سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد به شمار می‌رود و در برابر امراض قلبی و سرطان‌ها بدن را ایمن می‌کند. این ویتامین افزایش‌دهنده عملکرد سیستم ایمنی و یک ماده مهم برای بازسازی DNA در بدن است.
مقادیر مورد نیاز: حداقل ۵/۲۲ و حداکثر ۱۵۰۰ واحد در روز
اطلاعات تکمیلی: ۹۶ درصد از زنان به اندازه کافی از غذاهای روزانه‌شان ویتامین ای دریافت نمی‌کنند، پس داشتن مکمل غذایی ویتامین ای ضروری است.

کلسیم
کلسیم به ساخت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. برای انقباض و انبساط ماهیچه‌ها و ساختمان رگ‌های خونی، ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌ها و فرستادن پیغام‌های سیستم عصبی بدن ضروری و حیاتی است. اگر به اندازه کافی از غذاهای حاوی کلسیم مثل محصولات لبنی یا سبزیجات دارای برگ سبز تیره و یا قرص‌های مکمل استفاده نمی‌کنید، بدن برای جبران مقدار مورد نیاز خود مجبور به استفاده از ذخیره استخوان‌ها است.
مقادیر مورد نیاز: سنین بین ۱۸-۹ سال ۱۳۰۰ میلی‌گرم، ۵۰-۱۹ سال ۱۰۰۰ میلی‌گرم و ۵۱ سال به بالا ۱۲۰۰ میلی‌گرم در روز.
اطلاعات تکمیلی: مولتی‌ویتامین‌های موجود، مقدار مورد نیاز کلسیم بدن را تأمین نمی‌کنند، بنابراین یک مکمل کلسیم جداگانه همزمان با مصرف مولتی ویتامین استفاده کنید.

منیزیم
محافظت از ماهیچه‌ها، کمک به عملکرد بهتر سیستم عصبی و ایمنی، داشتن ضربان قلب یکنواخت، بالا بردن استقامت استخوان‌ها، کمک به کاهش استرس و دلهره، فشار خون، دیابت و امراض قلبی با این ریزمغذی امکانپذیر است.
مقادیر مورد نیاز: ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی‌گرم در روز
اطلاعات تکمیلی: منیزیم در شکل‌های مختلفی وجود دارد: منگنز، اکسیدمنیزیم و نیترات منیزیم که برحسب موارد خاص پزشک نوع مناسب را تجویز می‌کند.