پیاده روی در فضایی آرام و راحت برای سه ساعت در هفته می‌تواند فعالیت فیزیکی کافی برای کمک به درمان شدگان سرطان پروستات و کاهش عوارض جانبی درمان باشد.

 دستیار ارشد دانشکده علوم دارویی در شمال غربی دانشگاه پزشکی فینبرگ و سرپرست این مطالعه طی جمع آوری‌های داده‌های به دست آمده خود می‌گوید: پیاده روی ملایم به مدت سه ساعت در هفته به نظر می‌رسد برای بهبود خستگی، افسردگی و مسائل وزنی بدن که همگی در مردان، بعد از درمان پدیدار می‌شود، مناسب است. حتی اگر پیاده روی را با سرعت بیشتر انجام دهید، مدت 90 دقیقه در هفته، مزایای مشابهی را مشاهده می‌کنید.

مطالعات نشان می‌دهد، مردانی که میانگین زمانی خود را صرف پیاده روی به منظور رفتن به محل کار یا نرمش می‌کنند نتیجه بهتری نسبت به مردانی که میانگین زمانی را برای دویدن، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا کردن صرف می‌کنند می‌گیرند.

بنابراین گزارش این گونه افراد نیاز به هیچ گونه انجام فعالیت‌های شدید و سنگین برای بهبود کیفیت زندگی بعد از درمان پروستات ندارند.

 

یاقوت رویان برای پیشگیری و درمان بزرگ شدن پروستات کپسول prost erbe را از ایتالیا وارد  موده که براي مردان بالاي ۵۰ سال به منظور سلامتي و حفظ فيزيولوژيکي غده پروستات و جلوگيري از بزرگ شدن غده پروستات و اختلالات ادراري ناشي از آن توصيه مي گردد. در حقيقت در مردان بالاي ۵۰ سال سطح هورمون تستوسترون در بدن کاهش يافته و هورمون هاي پرولاکتين، استراديول و LH افزايش مي يابد. از سويي ديگر فعاليت آنزيم ۵-آلفا ردوکتاز که عامل اصلي تبديل تستوسترون به دي هيدروتستوسترون مي باشد به کار مي افتد و اين هورمون محرک تکثير و فزوني سلول هاي غده پروستات و در نهايت موجب بزرگ شدن غده پروستات مي گردد. اين محصول به خصوص در هيپرتروفي پروستات (بزرگ شدن غده پروستات) در مراحل اوليه که با اختلالات ادراري و سوزش و اشکال در دفع ادرار همراه است توصيه مي گردد.
این مکمل کاملا گیاهی بوده و مواد موثر زیر را در خود جای داده است.