تحقیقات نشان داده اند که مردان چاق بیشتر احتمال دارد که دچار تغییرات پیش سرطانی در پروستات خود شوند و همچنین خطر ابتلا آن ها به سرطان پروستات بیشتر است.
به منظور این تحقیق، محققان 500 مرد (لاغر یا چاق) را به مدت 14 سال تحت نظر و بررسی قرار دادند. در 11 درصد از این افراد تغییرات پروستاتیک مشاهده شد، و این تغییرات کاملاً مرتبط با چاقی بودند.
تحقیقات نشان دادند که در این افراد بعد از حذف فاکتور های ژنتیکی و ارثی، چاقی، 57% شانس ابتلا به سرطان پروستات را در این 14 سال افزایش داده است.
اکنون تحقیقات بیشتری برای بررسی ارتباط چاقی و سرطان پروستات در حال انجام است، ولی می توان چاقی را به عنوان فاکتوری در سرطان پروستات در نظر گرفت.

یاقوت رویان برای پیشگیری و درمان بزرگ شدن پروستات کپسول prost erbe را از ایتالیا وارد  موده که براي مردان بالاي ۵۰ سال به منظور سلامتي و حفظ فيزيولوژيکي غده پروستات و جلوگيري از بزرگ شدن غده پروستات و اختلالات ادراري ناشي از آن توصيه مي گردد. در حقيقت در مردان بالاي ۵۰ سال سطح هورمون تستوسترون در بدن کاهش يافته و هورمون هاي پرولاکتين، استراديول و LH افزايش مي يابد. از سويي ديگر فعاليت آنزيم ۵-آلفا ردوکتاز که عامل اصلي تبديل تستوسترون به دي هيدروتستوسترون مي باشد به کار مي افتد و اين هورمون محرک تکثير و فزوني سلول هاي غده پروستات و در نهايت موجب بزرگ شدن غده پروستات مي گردد. اين محصول به خصوص در هيپرتروفي پروستات (بزرگ شدن غده پروستات) در مراحل اوليه که با اختلالات ادراري و سوزش و اشکال در دفع ادرار همراه است توصيه مي گردد.
این مکمل کاملا گیاهی بوده و مواد موثر زیر را در خود جای داده است.