انجام ورزش خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 53 درصد ميان مردان سفيدپوست كاهش مي‌دهد. 

به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه كنسر، گروهي از محققان با قراردادن 164 مرد سفيدپوست و 143 مرد سياه پوست تحت بيوپسي پروستات و بررسي عادات ورزشي آنها دريافتند مردان سفيدپوستي كه در حد متوسط و يا بسيار زياد ورزش مي‌كردند نسبت به مرداني كه فعاليت كمتري داشتند و يا اصلاً ورزش نمي‌كردند تا 53 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار مي‌گيرند.

براساس اين گزارش محققان افزودند در ميان مردان سفيدپوستي كه با سرطان پروستات تشخيص داده شدند كساني كه ورزش مي‌كردند تا 13 درصد كمتر در معرض توسعه و رشد شكل تهاجمي اين بيماري قرار گرفتند.

نتايج حاصل از اين مطالعه ضمن بيان اين كه هيچ ارتباطي بين ميزان انجام ورزش و خطر ابتلا به سرطان پروستات در ميان مردان سياه پوست مشاهده نشد مي‌افزايد پژوهش‌هاي قبلي نيز نشان داده‌اند كه مردان سياه پوست نسبت به مردان سفيدپوست با احتمال بيشتري ممكن است در معرض ابتلا به اين سرطان قرار گيرند و يا جان خود را در اثر آن از دست بدهند.

به گفته محققان تحقيقات بيشتري نياز است تا مشخص شود كه چرا ورزش ممكن است از مردان سفيدپوست در برابر ابتلا به اين سرطان محافظت كند و با وجود اين كه مطالعه اخير ارتباط بين اين سرطان و انجام ورزش در مردان سفيدپوست را نشان مي‌دهد اما وجود يك رابطه علت و معلولي را اثبات نمي‌كند.